Newleaf

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Ri - 13 oktober 2011 21:45

Idag har vi haft en extremt fartfylld dag innehållande besök av mamma och pappa, fönsterputsning ala pappa & johanna = skinande fönster ;) har även hunnit med att klämma mammas finger i bagage luckan å hela nageln blev blå, shopping på storheden och tidig "julmiddag" med annso, micke och alvin :) Även om allt gått i stilla takt har stressen varit uppe i halsen. kan inte förstå vart denna inre stress kommer ifrån? 


Har även hunnit med och fotat julkort på Melle och skickat in på framkallning ;) Fick ett så fint och juligt kort med lilla tomte mössan och självklart ett BIG smile ;)


Lugn och ro resten av denna evening




Natti Natti gott folk! Tjingeling!  

Av Johanna Ri - 13 oktober 2011 21:05

Största kärleken


 


Älskade lilla barn

Av Johanna Ri - 13 oktober 2011 00:43

Precis som de flesta andra har jag upptäckt spelet wordfeud på min iphone ;) Får jag tid över sitter jag gärna och masserar geniknölarna med hjälp av denna underhållning. För er som är sugen på en match, adda mig ;) Johannix


See ya!


 

Av Johanna Ri - 13 oktober 2011 00:14

Jag är en människa med extrema kontrollbehov. Det gäller inte bara hemmet utan även kontroll över min omgivning. Viss kontroll anser jag att man bör ha, i lagom mängd! Men ibland kan jag verkligen bli galen på mig själv. Det är en inre stress som tar sån onödig energi från mig och som inte leder ngn vart. Jag tror att jag haft detta kontrollbehov sedan jag var liten men att det vuxit mer och mer ju äldre jag har blivit. Eller så har jag bara blivit mer medveten om det. Och tur är väl det! Att jag faktiskt är medveten om det. I detta hem står skorna upp radade fint i skostället och kuddarna fint placerade i soffan innan vi går och lägger oss. Vem gör jag detta för? Ha Ha..Kan komma på mig själv när jag går som en virvelvind genom lägenheten innan jag släcker alla lampor. Även min sambo ifrågasätter varför, tyvärr har jag inget bra svar. Det är bara sån jag är :) Helt enkelt :)


Well well..Ikväll har vi haft middags besök av Janne och hans tjej från Canada :) Var riktigt trevligt, dock är ju min engelska så jävla knaggig så man får skämmas. Men vad gör man. Har även hunnit med en tripp till Annso & Alvin vilket var år och dagar sen! Vi har haft så fullt upp båda två så dagarna har bara rusat iväg...


Nu ska jag krypa ner med min lilla go plutt som ligger och sussar gott i sängen. Och i morgon väntas besök av mina kära päron som har våra lurvtussar med sig :) Natti Natti!


 

Av Johanna Ri - 11 oktober 2011 21:31

Våra små lurvar fick bli kvar i stugan ngr dagar hos mamma och pappa igår när vi åkte hem. Måste säga att det är tyst och tomt här hemma utan dom små liven :) 


 

Av Johanna Ri - 11 oktober 2011 20:57

Igår åkte vi hela la familia till Kalix för lite fix å trix samt hälsa på familjen. Då klockan hann bli så mkt bestämde vi oss för att övernatta hos syster istället för att åka hem i mörkret. Men vår lilla melle hade andra planer. Han skrek hysteriskt i flera timmar och la av dom värsta gaserna jag känt i hela mitt liv. Han var totalt otröstlig så kring halv 12 bestämde vi oss för att åka hem. Han slocknade direkt vi satte han i bilen och sov sen hela natten. Stackars liten ;( Det finns inget värre än att inte kunna trösta sitt barn! Det är oerhört frustrerande att inte kunna göra ngt åt den lilla onda magen. Det är bara vänta ut det ;( Men när han vaknade i morse var min lilla solstråle tillbaka :) Pigg och glad fick han ett morgonbad och sen har vi myst hela dagen :)


 

Johan och Tesse har varit här och käkat lite middag samt kollat på lite papper med Marcus och nu blir det lugna gatan resten av kvällen :) Lite choklad och the nu tror jag ;)

Av Johanna Ri - 9 oktober 2011 20:30

Som jag sagt tidigare så har man extremt mkt tid över till att fundera och grunna över livet när man är mammaledig..Vad som var vikigt för mig för 5 år sedan är inte lika viktigt idag, man förändras som person så även ens värderingar. Man kommer underfund med vilka människor man bör omge sig av och vilka man bör lämna bakom sig...


Som sagt..Mkt planer och funderingar just nu ;)



 


För övrigt har det varit en väldigt lugn söndag. Har hunnit med ett besök i Alvik hos Tesse & Johan samt haft besök av Anders och lilla hjärtat som hade Melker abstinens :) Soffmys med mina hjärtan resten av denna kväll :)


Ta hand om er där ute :)

Av Johanna Ri - 8 oktober 2011 22:09

Det fick bli en riktig mys dag idag tillsammans med min lilla gosse och mina små lurvar. Prommis med vagnen, powernaps och ngr filmer har förgyllt denna dag, och det har faktiskt inte varit helt fel ;)


Nu inväntar vi pappa Marcus och Mc Donalds mat. Har ännu inte blivit ngn middag denna lördag så får bli en sen suppe för min del :)


 

Älskade lilla barn

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards