Newleaf

Alla inlägg under december 2011

Av Johanna Ri - 31 december 2011 22:33

Jisses vilken god mat vår kock tillagat till oss idag ;) Matkoman är ett faktum och jag skulle kunna gå lägga mig för natten, haha. Detta tog kol på mig! :)


Förrätten blev denna LILLA klick med löjrom med diverse tillbehör :) var lagomt mätt bara efter denna ;)




Sedan fortsatte vi med den lyxigaste fiskrätten jag ngnsin har ätit :)


Röding och sejrygg med duchess, smörslungad sparris, proscioutto chips och beurre blanc, vilket för övrigt är det absolut godaste fisk såsen jag ngnsin ätit! Kan starkt rekommenderas ;) 




Efterrätten glömde jag fota men där blev det hemmagjord vaniljglass som smakade himmel! Med 3 sorters bär :)

Tack mitt hjärta för den helt fantastiska maten och det goda vita vinet som förgyllde samtliga maträtter!


Nyår är på nästan alla sätt en helt underbar dag förutom alla raketer som bokstavligt talat skrämmer livet ur min lilla sessa =( Engla bryr sig inte överhuvudtaget men den andra ligger i mitt knä och darrar :( jag skulle gärna slippa allt vad som heter fyrverkerier bara för våra djurs skull ;( Jag ska bädda ner mig under täcket med mina små lurvar när 12 slaget slår in, grabbarna får gå ut och bevittna skådespelet utan oss. 


Hoppas alla ni där ute har haft en lika fantastisk kväll som vi! 


Fosterställning i soffan next :)



Av Johanna Ri - 31 december 2011 18:41

Vill önska alla ett gott nytt slut och en god början på det nya året! 2011 var ett himmelskt år och jag kan garantera att 2012 kommer bli minst lika fantastiskt ;) Nästan ;) Första julen och första nyåret som vi får fira in med vår lilla prins :) kan inte bli bättre :)


 


Förrätten är nu intagen och vinglaset fyllt :) Nu fortsätter vi på varmrätt och efterrätt. Matkoman är inom räckhåll! =D




 

Av Johanna Ri - 29 december 2011 22:47

Idag ramlade H&M:s sommarkatalog i brevlådan :) Snart är vi på väg åt rätt håll på året :) Mot ljusare tider! :)

Måste dock säga att det inte fanns alltför mkt intressant som det annars brukar göra men en del godbitar lyckades jag hitta ;) 


 


Av Johanna Ri - 29 december 2011 22:34

Nog är dom söta dom små liven :) Äkta syskonkärlek :)






Det bästa melker vet är att sitta i soffan brevid storebror och se på när han spelar på datorn :)

Vår stora killa har ju fått börja smaka lite mat nu också, potatis med smör erbjöds på julafton men jag kan lova att det inte var ngn hitt :) Vi skulle börja ge han gröt nu med lite ersättning i :) Tänk vad spännane så små saker kan vara! ;) haha..


Natti Natti  


Av Johanna Ri - 29 december 2011 15:34

Igår ringde klockan halv 8 då det var dags för ett besök hos barnmorskan med lilla Melker. Kände mig dock konstig direkt jag klev upp, illamående och konstig i magen. Bestämde oss för att marcus fick gå själv med vår lilla krabat så jag skulle få vila lite, men det blev allt annat än vila. Jag drabbades av den värsta kräksjukan ever. Var dålig hela gårdagen från det jag klev upp till jag gick och la mig! fy fan så hemskt...Trodde jag skulle svimma framåt kvällen då jag inte ätit ngt på hla dagen och inte fick behålla ngn vätska överhuvudtaget =( Men för att se detta från den ljusa sidan har då kroppen fått en rejäl rensning och en sjuhelvetes intensiv bantningskur..


Idag mår jag som man förtjänar kan man väl säga...Trött, svag och ont i varenda muskel. Känns som att jag sprungit ett maraton =/  Nu håller vi tummarna att ingen annan i familjen drabbas av samma sak! Kommer bli kaos om båda barnen insjuknar oxå =/ 


Förbereda lite middag till mina grabbar nu och sen väntar en VÄLDIGT lugn kväll med kära familjen


 

Av Johanna Ri - 27 december 2011 21:22

Idag har vi bjudit marcus underbara moster med familj på middag. Middagen fick toppbetyg och vi blev alla proppmätta :) Precis som jag önskat :) Alltid lika trevligt att ha dom på besök och speciellt Bettan som man ser alldeles för sällan eftersom hon bor och arbetar i London. Nu nalkas monopol med mina grabbar :) Let the game begin! :)







   


 

Av Johanna Ri - 26 december 2011 19:34

Har ju glömt dela med mig av den fantastiska nyheten :) Den 1 februari kommer jag återgå till arbetet då jag blivit anställd som utbildande coach av min tidigare arbetsgivare MIROI :) Ska bli fantastiskt roligt att få återgå till mitt tidigare arbete och mina forna kollegor :) Pappa Marcus är nöjd även han att få vara pappaledig med lilla prinsen ngr månader framöver :) Mkt kul som händer 2012! =) its gonna be a great year! ;)

Av Johanna Ri - 26 december 2011 19:28

Ni missar väl inte årets Victoria fashion show 2011 ikväll :) 30 min kvar! ;)


    

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards