Newleaf

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Johanna Ri - 10 december 2011 20:52

Till skillnad från många andra föräldrar tänker jag ej sitta och måla upp ett dröm liknande scenario av att vara mamma. Man saknar sitt barn när det sover och allt är guld och gröna skogar, med mera. Det kan rent ut sagt vara ett helvete att vara förälder ibland och man kan känna sig så otroligt hjälplös och frustrerad. Den här dagen hade jag lika gärna kunnat sova bort, dra täcket över huvudet och låta hela omvärlden stanna upp. Min kära sambo jobbar för tillfället 24-7 och har gjort det sen ngn vecka tillbaka vilket innebär att jag i regel är ensam med hundar och barn dygnet runt. Som grädde på moset har det kommit 10000 dm snö vilket försvårar allt bara EN LITEN GNUTTA vad gäller promenader och dylikt. Har fått gräva fram bilen ur snön 2 gånger idag samtidigt som jag haft en hysterisk kille i bilen. Melker är i en OTROLIGT jobbig period nu =( Han gråter i timtal varje kväll och vad man än gör så är det INTE bra! Har tillbringat kvällen på Notviken med Annso och Nina och jag kan tro att det är lika trötta i skallen som jag är nu =( Jag vet inte om det är tänder på g eller om det är magen som krånglar eller vad? Det är så FRUKTANSVÄRT frustrerande!!!!! Önskar att jag hade min sambo närvarande vid såna här perioder! Ingen av oss kan göra ngt åt denna situation, bara bita ihop och räkna till tio. Det som inte dödar stärker..Var väl så det var? Pust.....


Håller tummarna att Melker sover åtminstone 1 timme så man hinner samla sina krafter..nä där sa jag för mkt..Han är vaken igen..................................


Ge mig styrka....

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards