Newleaf

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Ri - 26 februari 2012 19:47

Idag har vi haft en liten försmak på min kommande födelsedag som egentligen infaller nu på Tisdag i veckan :) Jag tycker ju egentligen inte att det är ngt att fira och håller en ganska låg profil vad gäller mina födelsedagar och speciellt om det är ojämna år, men alltid kul att bjuda våra vänner på fika så den traditionen får gärna vara kvar :) för den som har tid och vägarna förbi så att säga :) 


 



Choklad var dagens huvudpunkt ;) Måste passa på när jag kan ;)


     

Marcus syster med sambo och barn stannade även över på middag och måste starkt rekommendera dagens rätt! 


Pad Thai: 4 personer


Risnudlar

2 vitlöksklyftor

En halv purjolök

1 förp böngroddar

4 kycklingfileer

olja

salt & peppar

sweet chili sås

Wokgrönsaker

3 ägg

1 lime

sambal oelek

Soja


Oerhört god och enkel maträtt! Try it!  :)

Nu Kontoret & kvällsmys med mina älskade grabbar :)





Av Johanna Ri - 24 februari 2012 21:18

Hoppat i mina pyjamas byxor, tänt ljus, hällt upp ett glas vitt och en skål med nötter. Bättre fredagskväll får man leta efter ;P Dock är jag inne på övertid idag då jag slockande redan halv 8 förra fredagen :) Men jag tror inte sömnen är långt borta nu om jag ska vara ärlig..




I morgon kommer mor och far till luleå och hälsar på :) ska bli riktigt trevligt. Smörgåstårta och annat gott väntar :) Liten försmak på min kommande födelsedag :)  


Av Johanna Ri - 24 februari 2012 11:40

Nu börjar vi närma oss helgen igen..Tycker veckorna springer iväg! Men kanske inte så konstigt med tanke på att jag har världens mest underhållande och givande arbete! Ibland frågar jag mig själv om det är tillåtet att trivas så bra? Det är nog få förunnat :)


Medans min kära sambo står hemma och bakar bulla till helgens trevligheter ska jag trippa iväg på lunch med mina kollegor :) Underbara fredag! :)


 


Kommer snart lämna denna blggplats för nya äventyr :) Fick veta idag att allt står klart och redo för oss nya bloggare!

Fotografering för ny header och press bild ska fixas på söndag :) Kommer bli awsome :)

Av Johanna Ri - 18 februari 2012 21:45

Dagens! Björn Ranelid till Globen!? Helt fantastiskt. Jag skrattade mig igenom hela låten och var tvungen gömma mig bakom kudden under ngr tillfällen. Hans solbränna var ju också pricken över i:et. Nu förstår jag varför Ola Lustig tog upp kampanjen för att få ranelid till globen! vilken parodi!


 


Dock börjar ju melodifestivalen närma sig en punkt då man slutar titta. Då folk faktiskt inte röstar på bästa bidrag utan på det absolut värsta, just pga att det är ren parodi. För ingen kan väl tycka att detta var bra?! 

Av Johanna Ri - 18 februari 2012 20:31

om 2 dagar blir vårt lilla hjärta hela 6 månader! Vart tog dessa månader vägen?! Helt galet :)



Melker som börjat tycka om ALLT från mobiltelefoner till datorer vill här med lägga in ngr ord


lk+´hftuuukulhlhlhjööjhbgffty7ukiplö

:^C

x0zjop


Melkers officiellt första blogginlägg :)


Av Johanna Ri - 18 februari 2012 20:21

Då det blev en oväntad hemmakväll så fick vi ju helt enkelt göra det bästa av situationen. Mitt humör var till en början sviktande men lite god mat och melodifestival fick mig på bättre humör :) Dock måste jag ju säga att jag hade rätt från början. Jag sa att varningarna om vädret var överdrivna och mkt rätt, nu blåser det knappt och ingen snö så långt ögat kan nå? De hade lovat 3 dm snö kaos och storm byar så ÅK INTE ut med bilen..yeah right..




Måste rekommendera detta vin till alla som föredrar vitt vin :) Varken för söt eller för sträv :) Och till ett bra pris :)




Myskväll med kära familjen resten av denna kväll :)   

Av Johanna Ri - 18 februari 2012 17:55

Än en gång hyllar jag det fantastiska vinter vädret! Kvällens planer var middag, vin och lördagsmys i Alvik. Men vädret satte stopp även denna kväll. Snö storm från h-vetet gör att vi sitter hemma i soffan även denna kväll...Skit väder, skit kväll...vad göra nu? Suck....Ngn själ där ute som trotsar kvällens väder?


Bjuder på ngr bilder som livar upp mitt pessimistiska humör denna kväll




   


Well Well...Trevlig helg på er


Av Johanna Ri - 17 februari 2012 11:43

Fredagen börjar nalks mot sitt slut. Själv känner jag att helgen är extremt välkommnande denna vecka då vår prins sovit väldigt dåligt de senaste nätterna. Sömnbristen börjar kännas av ordentligt. Jag sa dock till mina kollegor att det egentligen inte är ngn skillnd för mig på helg och veckodag, inte vad gäller sömn i alla fall :) Småbarnföräldrar liv :)


Lite lunch i magen med mina kollegor och en promenad i friska luften tror jag får bli nästa bock på schemat denna fredag!


 


Fortsatt trevlig fredag allihopa :)

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards