Newleaf

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Johanna Ri - 3 februari 2012 20:53

Har varit en minst sagt fullspäckad vecka! I onsdags började jag jobba! Första gången sedan min mammaledighet och vi gick all in från början! 100 % på Miroi i-learning som utbildande coach och det känns helt UNDERBART!!!! Jag skrev till min sambo som numera är hemma med vår lilla prins att jag får små glädjerus av att få vara på jobbet bland mina fantastiska kollegor! Många ifrågasätter hur jag kan ha börjat jobba redan efter 5 månader?! Jag är en människa som INTE mår bra av att gå hemma, oavsett om jag är arbetslös eller mammaledig, jag hinner fundera och grunna alleles för mkt och saknar samspelet med kollegor och vuxna människor. Självklart hinner jag sakna min lilla gosse under dessa dagar men kvällarna och helgerna blir verkligen värdefulla! Är så fantastiskt skönt att få komma hem på kvällarna och ha saknat sin familj och bara njuta av timmarna innan man går och lägger sig, så var det inte under tiden jag var mammaledig för man var så mitt uppe i allt! Missförstå mig inte, men jag är nog helt enkelt inte den som går hemma och är mammaledig i ett år. En del förstår mig och en del dumförklarar mig. "du får aldrig tillbaka den här tiden" Men ärligt talat tycker jag inte att jag missar så mkt? Den tiden jag får med min son är guld värd och den värdesätter jag på ett HELT annat sätt än när jag var mammaledig 24-7. Thats me! alla är vi olika! och direkt jag kommer hem från jobbet är det full fokus på mitt älskade barn och jag njuter varenda timme :) 


ikväll har vi dok haft möte och after work med jobbet så gudmor annso fick hoppa in som barnvakt då pappa marcus var tvungen jobba inför morgondagens företagsgala i Boden. Har haft en fantastisk trevlig kväll och kan inte säga annat än att ni är FANTASTISKA! Att få så mkt i utbyte av sina kollegor det är sällsynt men ack så jävla värdefullt! :) Även stort grattis till Anna som fyller år idag! Ni är bäst och gör varenda arbetsdag glädjefylld! Kramar till er :)


 


Har även gått och blivit tokförkyld så jag ska bädda ner mig och hoppas på att jag får vila bort alla baskilusker till på måndag så jag är pigg och fräsch inför den nya arbetsveckan! Har knaprat panodil, zynx och renexin hela dagen för att hålla mig i form!


Natti Natti alla!

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards