Newleaf

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Johanna Ri - 7 december 2011 20:56

Nu har vi äntligen landat hos gudmor Angelica i Kalix efter en hel dag av hattande fram och tillbaka hos mina föräldrar och syskon :) Nu blir det myskväll och planering inför morgondagen :) Är oerhört tacksam att jag har världens roligaste arbete och att jag får chansen att arbeta med dom absolut bästa och hela tiden får möjligheten att träffa nya människor :) Nu väntar glögg och annat gott :)




Mitt lilla hjärta sover så sött i vagnen och jag ber till gudarna att han är snäll med mamma ikväll och natt :)


Hej så länge! 

Av Johanna Ri - 7 december 2011 00:30












Människor gör alltför ofta misstaget att istället för att lyssna på någon som har lyckats, lyssna på riktiga losers. "Nej, pröva inte det där, jag höll på med det ett tag, och det gav inga pengar". Eller så har de hört någon som har hört någon som har misslyckats. Man kan fråga sig i vilka branscher det inte finns människor som har misslyckats av olika anledningar?


Ofta beror det på dom själva, att dom själva har gjort något fel, inte lyssnat på råd eller helt enkelt inte haft den rätta motivationen. Betyder det att inga branscher fungerar? Du håller nog med om att det inte håller för då skulle det ju inte finnas några företag alls? 



Skillnaden är att eftersom det är mycket billigt och därmed i princip riskfritt att starta en egen private franschising som det så fint heter, så finns det en del lycksökare som tror att det är en slags lotteri och när dom inte blir rika på ett par månader så säger dom att det inte fungerar. Jag kan självklart inte utfästa några garantier, hur riskfritt det än är så är det ditt företag och det är enbart du som avgör om och vad du gör av det.



Men om du t.ex skulle vilja ha tips om hur man ska göra för att sluta röka, skulle du då gå till någon som röker 40 cigaretter om dagen? Nej självklart inte! Men det är precis vad människor alltför ofta gör när det gäller att få råd angående sin ekonomi, frihet och framtid. Man frågar och lyssnar på dom som har misslyckats eller kanske inte ens provat och knappt ens själva vet vad det är men kanske har hört något rykte och är "bombsäkra" att det inte fungerar. Men tänk om alla skulle lyssna på dessa "goda råd", hur många entreprenörer skulle vi då se i samhället?


En intressant tanke som jag lämnar er med för denna Tisdag. I morgon beger jag mig till kalix för ngr dagars arbete :) Alltid lika trevligt! :)


Natti Natti på er!



Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards