Newleaf

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Johanna Ri - 19 oktober 2011 19:43

Fick förfrågan på wok receptet som jag och min kompis tillagade nu i helgen. Var egentligen ett riktigt hopikok men skall försöka få med det mesta som vi stoppade i :)


Fläskfile

Morötter

Paprika

Champinjoner

Minimajs

Lök

Purjolök

Nudlar


Detta kryddade vi med salt, peppar, sweet chili sås. sambal oelek, oyster sås och ngn påse med sås i (garlic ngt)


Det bästa med wok är ju faktiskt att man kan stoppa i precis vad som helst och det blir gott ;) Bara välja ut det man tycker om i kött och grönsaks väg och röra ihop det ;)


Good luck! =D



Av Johanna Ri - 19 oktober 2011 19:27

Idag har det stormat och regnat som vanligt i denna kommun. Är bokstavligt talat ett rent jävla helvete att ha ett spädbarn och två hundar dagar som denna! Ut med vagnen i ovädret, ett barn som är missnöjt, två hundar som drar åt varsitt håll, håret fladdrar framför ögonen och skymmer sikten..Ja jisses. Man räknar verkligen till tio dagar som dessa. Brukar passa på att gå ut en väldigt snabb sväng med hundarna när Melle sover då det är som värst väder, som tur är tycker inte mina hundar om sånt väder heller så de är väldigt snabba med sina behov..Nu vill vi ha ngr fina höstdagar!!!


Jag har även fått gå från ljus till mörk då min hårfärgning blev TOTALT misslyckad! Jag fick vara chicken girl i ngr timmar innan jag bestämde mig för att bli mörk igen. Mitt hår är inte sig själv efter graviditeten. Mitt platina blonda hår är ett minne blott =/ så numera ser jag ut på detta vis


 

Håret ser mörkare ut på bilden än vad det är i verkligheten. Jag är trots allt svammel nöjd med slutresultatet...


Nu ska jag å Melle mysa ner oss i soffan och invänta pappa Marcus som jobbar sent idag. Har hunnit göra av med ngr timmar hos Hannah & Juvina idag oxå där det bjöds på hemmagjorda köttbullar :) Inte helt fel måste jag säga ;)

För er som vill följa ensam mamma Hannahs blogg, hittar ni den här :)

http://www.tv3.se/hannah


Tjingeling så länge!

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards