Newleaf

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Johanna Ri - 26 oktober 2011 17:29

När jag lagar middag tycker jag om att själva koka ihop mitt recept med det som kylskåpet har att erbjuda :)


Idag blev det kycklinggryta (väldigt enkel sådan) & den blev SUPER god, så tänkte att jag måste dela med mig av det till er som har brist på fantasi vad gäller mat, vilkt jag oftast har :)



Stek kyckling, paprika och lök tills det blir gyllenbrunt och fint

Tillsätt grädde, creme fraiche och lite vatten, samt:


Oyster sås

Chili sås

kycklingfond

sweet chili sås

lite soya för att få färg på maten


Krydda med:

Vitlök (färsk)

Paprika krydda

salt

cayennpeppar

svartpeppar


Låt detta koka ihop och servera med ris och sallad :)


 


Super god vardagsmat för den som gillar lite kryddstark mat :)




Av Johanna Ri - 26 oktober 2011 15:44

Har precis kommit hem från en långpromenad runt strandpromenaden med min lilla Melle och lurvarna. Dimman ligger tjock och man ser varken vattnet eller andra sidan av björkis. 


 

Jag ska passa på att börja med middagen tills marcus kommer hem medan min lilla prins sussar gott i vagnen på altanen :) Ikväll blir det fika i Alvik hos efterlängtade Tesse & Johan :)


Tjingeling så länge!


Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards