Newleaf

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna Ri - 23 november 2011 00:03

Blev tipsad om dessa cake popps idag under mamma lunchen :) Marcus fyller ju år nu den 29:de så tänkte att jag skulle pröva mig på detta. Verkar vara för goda för att missa ;)


   


Ser extremt smarriga ut ;)

Av Johanna Ri - 22 november 2011 23:45

Fick mig en tidig julklapp idag av min kära sambo :) En efterlängtad systemkamera av märket Canon EOS 550D. En riktig skönhet som tar utmärkta bilder :) har hunnit med en kort fotosession med min lilla prins innan det var dags för sängen :) 


 




   










Nu ska även jag krypa til kojs :) I morgon väntar Melker besök av mormor å morfar :)


Natti Natti alla underbaringar       

Av Johanna Ri - 21 november 2011 22:45

Så klart kom febern som ett brev på posten idag efter vaccinationen :( Tror aldrig Melker sovit så mkt som han gjort idag. Och under hans vakna timmar har han bara legat i famnen och myst. Inte gjort mkt väsen av sig alls. Stackars liten kille :( Får hoppas att natten blir lugn och att febern försvinner så lilla hjärtat är sig själv i morgon. Har ju inplanerat lunch med mamma gänget i morgon som vi inte vill missa :)




Nu ska jag krypa ner under täcket med min lilla gosse och pussa bort febern.

Natti! 

Av Johanna Ri - 21 november 2011 13:02

Då har vi varit på vår 3 månaders kontroll med lill hjärtat :) Han väger nu 6800 gram och är 62 cm lång :)

Det som var mindre roligt var ju dessa onda sprutor som han fick ta i varje ben :( Han fick vara väldigt ledsen just för stunden men sen gick det lika fort över och sen somnade han i vagnen :)


 


Aj aj i stackars benet :(


 

Men inte ska vi sura över det! Livet är alldeles för kul för det =D


Idag blir det mys på hemmaplan hela dagen då barnmorskan sa att det var stor risk för feber och att han kunde bli lite små hängig efter vaccinet. Mamma och Melker time all day long :)

Av Johanna Ri - 20 november 2011 23:59

Pudelrockarna kan dom oxå ;)


Av Johanna Ri - 20 november 2011 23:26

För 3 månader sedan låg vi på BB med vår underbara skatt. Jag hade svårt att sova på hela natten och ville bara ligga och titta på lilla underverket :) Han växer så det knakar och är enligt min mening en stor kille nu! =D I morgon ska han få 3 månaders vaccinet =( Det ser jag mindre fram emot. Tur pappa Marcus kunde följa med oss ;( uschan.


 


Ska dock bli väldigt intressant och se vad lilla hjärtat väger och hur mkt längre han blivit :)


Vi har ikväll även hunnit med att fira vår kära Annso & gudmor som fyller 27 år i morgon! :) Hon bjöd på smaskigt fina i vanlig ordning och Johanna fick som vanligt i sig alldeles för mkt kalorier. Hej socker chock! Tur min kropps maskin infunnit sig så man får lite hjälp på traven mot en smalare mage ;) Före och efter bilder kommer på ngr veckor. håll i er! :)


Nu ska här mysas resten av timmen innan läggdags :)


Tjingeling!

Av Johanna Ri - 19 november 2011 11:23

Gårdagen spenderades i Alvik hos Tesse & Johan där vi blev bjudna på en underbart god middag och ngr glas rött :) Kunde inte ha blivit en bättre start på denna helg :) Dock känner jag mig väldigt orkeslös denna morgon då vår lilla Prins sovit med oss hela natten och vaknat till och från hela natten. Kanske skulle joina han med en liten powernap nu så man orkar med kvällsmys på Notviken :)


Delar med mig av fields of gold med Eva Cassidy innan jag lämnar er för denna gång. Harmonisk :)


Av Johanna Ri - 18 november 2011 11:21

Finns inget bättre än att vakna till denna solstråle :)






Mammas lilla hjärtebarn! Får hoppas han sover aningen mer idag än vad han gjorde igår så vi får ha en sån här glad Melle hela dagen idag :) Nu inväntar vi Pauline och frulle/Lunch! :)    

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards