Newleaf

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Johanna Ri - 8 november 2011 23:50

Sitter ensam uppe i soffan medan mina killar snarkar gott i sängen. Min 2 timmars powernap straffar sig =/ Inte mkt att göra åt, bara invänta tröttheten och fördriva tiden med att underhålla min blogg :) 


Jag är i månt och mycket en människa med extremt höga målsättningar och ambitioner. Jag nöjer mig sällan med vad som för andra kallas lagom. Lagomt för mig är ett fruktansvärt tråkigt ord och blir stressad av bara tanken. Varför ska man leva lagomt och nöja sig med mindre när man faktiskt kan få precis det man önskar? Om möjligheter knackar på min dörr tar jag gärna emot dessa och gör mitt bästa för att förverkliga det. Ingen påstår att livet ska vara lätt att leva men varför ska man göra det svårare än vad man behöver? Många klagar över sitt liv och sin situation men väldigt få gör ngt åt det. Som jag sagt i tidigare inlägg så blir ju faktiskt livet vad man gör det till. Det är endast du som kan göra ngt åt din situation, ingen annan. Jag vägrar tillhöra den skaran som lever i det lilla landet lagom, livet kan vara så mkt mer än så. Jag vill inte behöva vakna upp om 40 år och tänka, varför gjorde jag inte det? varför tog jag inte den möjligheten? Undra hur mitt liv hade sett ut om jag hade...Se till att göra allt du vill och följ din magkänsla så slipper du ångra dig sen. Och vad som är betydelsefullt är för var och en väldigt individuellt. jag vet vad som är betydelsefullt för mig och hur jag vill att mitt liv ska se ut de kommanse 5-10 åren. Det gäller bara att bestämma sig och låta den envisa och trofasta personen i dig kliva fram, kanske till och med kliva ur din komfort zon som många gånger kan förstöra extremt mkt för dig. För att få förändring i ditt liv måste du starta eller sluta med ngt. Annars kommer det se likadant ut som det alltid gjort..


Jag tränar fortfarande på mitt envisa jag och kommer förhoppningsvis vara ute ur min komfort zon inom snar framtid, då kommer allt finnas framför mina fötter precis som jag själv önskar :)


 


Med det inlägget säger jag god natt till ert gott folk! I morgon kommer min kära Angelica hit och tillbringar dagen och natten här i Luleå :) Mkt mys inplanerat :)


Sweet Dreams

Av Johanna Ri - 8 november 2011 20:29

Den här dagen har varit fylld med sömn. Jag och Melle har inte gjort mycket annat än sovit och sovit. Jag la lilla trollet i sängen kl 2 och skulle söva honom men somnade lika snabbt själv :) och där sov vi till 4-halv 5 på eftermiddagen :) Susen för min envisa förkylning som vägrar ge med sig :(


Skulle behöva en tripp till ett varmare ställe och få lite solenergi och vila :)

Får drömma mig tillbaka till mallorca och dess turkosa vatten :)


 



 

Nu lite desperata husfruar och choklad! =D

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards