Newleaf

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Johanna Ri - 16 november 2011 22:56

Jag skulle säga att hemligheten till framgång är att ha så roligt som man bara kan ha! De flesta ser sitt arbete som ett "måste" som inte alls är speciellt roligt. Ett nödvändigt ont som man måste gå till för att försörja sig själv eller sin familj, så varför inte skaffa sig ett roligt jobb som man trivs med och där man har de absolut mest fantastiska kollegerna som går att ha? Sitter du på ett arbete där du känner att du inte utvecklas eller har roligt BYT! livet är för kort för att slösas bort, vi lever trots allt bara en gång. Men är det här problemet egentligen sitter? Idag har vi faktiskt lyxen att välja men då ligger helt plötsligt ansvaret på oss själv. Väljer vi själva kan vi heller inte gnälla över skiten, vilket kan vara jobbigt för vissa ;)


Framgång handlar ju faktiskt i slutändan om att leva ett liv som känns utvecklande och roligt!? Är det ngn som inte håller med mig på denna punkt? Är det viktigaste att ha bra betalt, eller roliga arbetsuppgifter? jag tycker många ställer sig den frågan idag. "skulle du hellre gå till en skit tråkigt arbete och ha super bra lön eller ha ett fantastiskt roligt arbete men mindre betalt? "  Varför ska man behöva välja mellan dessa två alternativ när det faktiskt finns alternativ som kombinerar båda dessa :) jag har bestämt mig. Har du? :)


Har för övrigt haft en helt fantastisk & fartfylld dag :) Kommer sova som en liten prinsessa i natt brevid min goa lilla prins :)





Natti Natti! 




Av Johanna Ri - 16 november 2011 08:25

Har haft ngr dagars frånvaro pga av att min sambo kidnappat datorn varevida dag samt kväll..

Tänkte att jag slänger in ett kort inlägg idag innan Maud & Mia ramlar in genom dörren :) Lite NSE morgonträning såhär på onsdagsmorgonen kommer göra susen ;) 


Kom ihåg att mkt här i livet handlar om timing, det gäller att befinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle :) Med dom orden lämnar jag er för denna morgon. Återkommer senare idag! =D




By the way? Det regnar ute och är 16 November...Vad händer? Jag klagar inte! =D  

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards