Newleaf

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Johanna Ri - 26 september 2011 23:49

Dags att krypa ner med min lilla Melle och nanna kudden. Håller tummarna för fint väder i morgon så jag får min efterlängtade morgonprommis :)


God natt på er alla

Av Johanna Ri - 26 september 2011 21:24

Är det bara jag som tycker denna kvinna ger en mardrömmar?


 


Av Johanna Ri - 26 september 2011 14:44


Det var ett stort repotage i dagens NSD om vår saknade och älskade Mattias Ylitalo som lämnade oss alltför tidigt pga av felbehandling. Det är vad jag och resten av "lillens" nära och kära anser. Någon ska ta ansvar över den tragiska händelsen och det ska absolut inte läggas på Mattias själv som hälso och sjukvårdsnämnden anser. Hur ska en sjuk människa själv kunna ta ansvar för medicinering som läkarna föreskrivit?! Den frågan ställer jag mig. Mattias gjorde precis det han blev tillsagd att göra vad gäller medicineringen, försökte ta kontakt med akuten när han kände att allting inte stod rätt till men blev avvisad och fick rådet att ringa igen om han började må sämre. Några timmar efter stannade Mattias hjärta. Läkarna förstår inte vad som har hänt, familjen får inget veta av obduktionen och de bollas runt mellan olika instanser eftersom ingen säger sig äga patienten?! Redan här faller alla bitar på plats vad gäller sjukvårdens misstag. 


 

Jag kan inte för allt i världen förstå hur något sånt här kan hända och hur sjukvårds systemet kan vara så satans åt helvete rent ut sagt. Hur kan man vid en sån här situation skylla ifrån sig misstagen på patienten själv som endast gjort det han blivit tillsagd att göra?! Dessutom visar även obduktionen att Mattias blivit felmedicinerad/övermedicinerad men trots detta vill inte sjukhuset göra någon Lex maria anmälan? Ord står mot ord, vad som än händer kan vi inte få Mattias tillbaka till oss, men familjen och övriga anhöriga kan få den upprättelse som de förtjänar. 


Du är saknad och älskad Mattias

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


New life, New leaf.

Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards